Hästmässa i Strömsund



Idag ordnade Strömsunds ridklubb en hästmässa för första gången.

Roligt initiativ och jag stod i Agrias lilla monter. Svarade på försäkringsfrågor och hade lite saker till försäljning. Akutväskorna gick som smöret. Sålde slut på en gång.



Står man i monter hinner man inte själv se och uppleva så mycket. Men dom jag frågade var mycket nöjda med föreläsningarna. Det var bl.a. veterinär som pratade om hästens fetma sjukdomar, en foderföreläsare, en sadelmakare, en equiterapeft mfl.



Själv slank jag med på demo av en ångtvätt. Bokade faktiskt in den till sommaren. Måste provas.

Han även med demo av en bajsputs. Tror även jag skall prova denna framöver. Jämfört med den jag provat tidigare är denna inte bensindriven och har ingen tung slang. Lägre ljudnivå. Denna verkar ha lite tyngre uttömning, men måste provas för att avgöra. Denna har en borste under istället för sug. Borsten drivs av att hjulen rullar.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"