Oktoberkursen



En gång i månaden kör vi och nu var det dags för oktoberkursen. Upplägget är briljant. Jag brukar lägga ner ridningen på hösten dvs mitten av oktober tills snön kommer. Men detta får mig att kämpa på. 3 veckor sen sist men nu blir det 4 veckor till nästa gång.  Kan bli tufft att hålla igång mörka, leriga, blöta vardagskvällar, men ska göra mitt bästa. 

Läxan var rakriktning och "hitta glädjen". Hemläxa till nästa gång var samling i skritt, fortsatt med rak häst, och passläggning en gång i veckan. Vilken skojig hemläxa, speciellt det sista.



Som vanligt på Valnekurserna var maten fantastisk och fikat enormt. 
Stáli från Jemthagen, 3 år, efter Kastali från Västeråden

Fick pussa på mina guldkorn, mor och son, Meyla och Stáli. Lycka!

Meyla från Jemthagen, det bästa som hänt mig

Fjälltopparna är täkta av snö och utsikten är magisk från Valne gård. Nästa kurs, i november, i nya ridhuset???



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"