Inte van att vara sjuk



Igår for jag till jobbet med huvudvärk. Med tanken att, lite huvudvärk överlever man med. Men efter en timme fick jag ge mig, Kunde inte fokusera, hörde inte vad kollegorna sa och mådde fruktansvärt illa. Var hemma i sängen igen 09.30. Sov till 15.00, var upp och tog tabletter och gav hästarna hö. Somnade om och sov till 18. Förflyttade mig till soffan och låg där tills det var dags att kvällsfodra. Vilken onödig skitdag!!!



Igår vräkte regnet ner och idag vaknade vi till en frusen och krispig värld. Nu tar jag nya tag. Slösar inte bort fler dagar på onödiga saker. Först lite jobb och sedan en trevlig helg. 

Hästarna ger energi, energi åt sinnet, så perfekt att börja dagen med morgonfodring. Nu måste kroppen i övrigt få lite påfyllning, sakta men säkert.

Japp, så blir det...



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"