Fylld av energi



Underbar dag idag. Ibland är det bra att vara LITE sjuk så man inte glömmer bort att uppskatta livet. Men en dag som idag är svår att inte älska. Finväder, flyt, vänner, god mat, hästar mm.



Började dagen inomhus när det ändå var morgondimma ute. Var produktiv och fick till både äppelkaka, äppelmos och fikonmarmelad.

Sedan tog jag och Stina en ridtur ner till vackra Hårkan. Hårkan är magisk när den är stilla som idag. Ofattbart att så mycket strömmande vatten kan se så lugnt ut. Man blir hänförd.

Vågar man fråga - får man!
Har länge trånat efter två vackra oljefat (Shells). Dom har legat under en gällbro på en obebodd gård i grannbyn. Idag var det folk på gården. Kändes lite girigt men jag tog mod till mig och frågade om det var något jag kunde få köpa? Dom ringde upp mannen som skulle ta över gården. Ja, jag fick dom. Måste åka förbi och tacka nästa sommar när han kommer. Så glad, har trånat i flera år.



Vi tog en fika utomhus idag, nygräddad äppelkaka och kaffe i solen i oktober. Ljuvligt.

Plötsligt idag hade vi 400 kg halm på gården. Halm som är en bristvara i år i Jämtland. Har kollat alla tänkbara ställen men ingen har fått in halmen i år.
Frågade och fick! Han hade kvar från förra året. Tipp topp. Men ska absolut betala bonden för detta, på ett eller annat sätt. Otroligt tacksam! 



Stina frågade om vi skulle bytlåna hästar idag. Jag fick låna hennes Aron dotter och hon fick låna Julia. Vem tackar nej till att rida en Aron dotter!? Blev en perfekt tur. Provar gärna fler gånger. Skojigt!

Var även kul att Stina red Julia. Jag har varit lite gnällig på henne. Ställt lite höga krav, kanske. Så kul att se sin unghäst sköta sig galant med en annan ryttare. Julia växte i mina ögon. Tack Stina för det!

Lite nostalgiskt att få sitta bakom ett par bleksvarta öron igen. Mindes finfina Hraffa <3



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"