Islandsväder

Stina och Freydís

Började dagen med att mocka lite hage, flytta hästar och släppa ut Ómur. 

Sedan följde jag med Stina och Freydis till kliniken. Dom skulle röntga en gammal sparkskada i käken. Allt såg bra ut.

När vi kom hem tog vi en ridtur. Det blev att leka stigfinnare eftersom bonden hade dragit stängseltråd över delar av stigen och en del sträckor vuxit igen.

Vi bjöds på all slags väder. Sol, vind och regn. Kallt och varmt. Beslutsångest vad gäller kläder.

Ómur fick betäcka.

Motionerade Julia.

Tränade själv.

Målade i sadelkammare. Slutstrykning av bjälkarna. Nu kan jag börja med nästa moment. Antingen grundmåla väggar eller grundmåla pärlspont till taket.

Tycker det är skönt att lyssna, ikapp, på Sommar i P1 när jag målar. Idag blev det Mikael Nyqvist från 2007 och häromdagen blev det årets program med Doggelito.

Slutade dagen med att jaga ett ungston kl 22.30. Gissa om jag var glad :/ speciellt då jag upptäckte att den skyldige var en människa. "Någon" har sågat ner björkar och lämnat en som fallit över stängseltråden. Järntråden hade gått av och därmed ingen ström i tråden. Grrr...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd