Tävlingen är slut


Hemma, fylld med ny energi, men ändå helt slut. Vi har haft toppen väder och god stämning. Tävlingen kändes liten och familjär med många klasser med få deltagare i varje. 

Femgången reds som jag anade i höger varv. Alla mot mig. Red in med målet att göra bra ifrån mig på allt annat så fick galoppen bli som det blir. Tölten gick bra, traven gick bra och skritten likaså. Fattade fel galopp men hade tur att jag han göra ytterligare en fattning i samma kurva och den blev rätt. Snacka om tur. 

Första passläggningen gick åt skogen. Tog in "Gummi i mitt huvud" och sedan satt nr 2 och 3 perfekt. Så nöjd, men mest nöjd över höger galoppfattning, även om galoppen gick i ett ohyggligt tempo. Tur jag inte är farträdd. 

Fick även idag en 6:a, av en av domarna, för galoppen. Helt galet!

Vi gick om 1:an och vann. Kändes skönt att jag fick till lite av det som strulat för oss en tid.


Härligt att Ómur alltid tar tävlingsdagen med ro. Hade inte hjärta att slita upp honom inför töltklassen. Till slut var jag tvungen. Det blev en dålig uppvärmning. Fick typ springa direkt till collectingring.

Som jag anade höll vi inte samma töltkvalité idag som igår. Men behöll ändå 2:a platsen även om jag fick dela den.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd