Klirrar tomt i kassan en vecka kvar till lön


Februari är en mycket trist månad ekonomiskt. Alla klagar på januari, men tycker alltid att det blir ännu värre i februari.

I februari skall alla föreningsavgifter ut, 800 kr till Gneisti tex. Nu har jag bojkottat allt annat som Idunn, Kraftur mfl har ingen glädje av dom. Men alla andra föreningar vill ju också ha sitt, idrottsföreningen i byn för att man gympar där tex.

Tandläkaren har jag i februari, bara att titta in där utan att göra något kostar 1000 kr.

Årets kurser kommer ut och det skall betalas anmälningsavgifter, 1000 kr hit och 1000 kr dit. I helgen blir det ridkurs på Wången, 3000 kr, bara så där, betalat i februari.

Tävlingsterminen fylls på och nuförtiden är det brådis att anmäla sig, annars blir det fullt. Nästan varje tävlingshelg kostar 1500 kr att anmäla till. Är man då intresserad av tre, 4500 kr, från en lön eller våga vänta med den tävlingen man inte tror blir fullbokad på en gång.

Bilskatt!

Snart kommer min nya sadel, och den skall betalas, säkert i februari.

Detta var inget gnäll, bara ett konstaterande, överlever varje år, men det är knappt :)

Bjuder på en gammal nostalgibild idag. Min första Islandshäst, Ródi, det var där i norska fjällen allt övergick från hoppning till tölt. Köpte mig en turridningshäst när jag flyttade från Stockholm till Jämtland...

Kommentarer

När jag tävlade brukade jag hamna på runt 25 000kr/år.. Då bara 4-5 tävlingar men det ska vara box, boende osv. Det är inte billigt att äga häst inte.. :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"