Kursen slut för i år

Många har redan anmält sig till nästa år, troligtvis helgen den 19 aug. Kursen är så otroligt bra och givande. Jag är helt slut I knoppen, inte kroppen, så mycket intryck och ny kunskap. Högt tempo och aktiviteter hela tiden.


Jag har ridit två pass om dagen, idag för Atli. Jag har ridit i skritt, trav, tölt och galopp. Inte en enda gång har jag haft ont under ridningen efter att jag bytte sadel. Helt ofattbart.

Ómur har skött sig som den kung han är. Vilken häst, jag bara njuter och roas. Som Atli sa, där finns mer att utveckla, många roliga år ytterligare. Njut av din fina häst!


Jag ska ta fram info om "mirakel" sadeln i veckan och återkomma.


Det var skönt att komma hem och gå en prommis bland ston, Föl och hingstar. Pyssla om dom med lite myggmedel och annat smått och gott. Kan inte någon utveckla flughuvorna som sitter kvar när fölungar biter, sliter och drar.

Kommentarer

Anonym sa…
Är det Stubbens nya freedom sadel....??
Spännande koncept som jag hört om. Ska bli skoj att följa den lite framöver.
Var hittade du den?

/Maria j.
Li sa…
Jättenyfiken på den sadeln och ser framemot att få höra mer om den!!

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd