< 1 vecka till kurs


3 dagars kursen är Gneistis bästa kurs på hela året, ridning, teori, clinic,  massage, bubbelbad, god mat och fint boende. Förra året var jag med på kursen "från marken" med Ómur dvs tömlongerade, longerade och jobbade med "lång tygel". 

Trodde då att jag ett år senare skulle vara bra i min svanskota så att jag skulle vara med ridande i år. Anmälde mig redan då.


Nu börjar jag inse att det var idiotiskt. Mindre än en vecka kvar till kursen och jag har inte ridit på två år. Jag kommer att dö!!!

Ómur har varit hemma i några veckor. Först fick han betäcka i lugn och ro. Sedan har jag longerat honom. Idag åkte ridbyxorna fram och jag hoppade upp.

I min nya sadel, som jag köpte för ett år sedan. Aldrig använt tidigare. Red 5 minuter. Ont gjorde det men det var värt det.

Jag kommer att överleva kursen även om det kommer att göra ont. Vissa saker är inte som förr. Jag kan inte riktigt sitta ner i sadeln och jag får inte till halvhalter som jag vill, men jag kommer att fixa kursen.

Snacka om träningsvärk - OH så ont jag kommer få...

Kommentarer

Inga-Lill sa…
Åh, vad jag är glad för din skull även om du kommer att ha jävulskt ont efteråt... Men njut o du kan av kursen :D

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"