Helt otroliga dagar

Vilken förmån att ha dessa tre instruktörer på plats, Olil Amble, Gummi Einarsson och Atli Gudmundsson, på hemmaplan. 

Man skall ha en instruktör som själv presterat, och snacka om prestation hos dessa, för att ha något att se upp till, för att ha mål och för att bygga tillit till utbildningskällan. 

Jag är lyrisk över deras kunskap. Tacksam över att dom vill dela med sig.


Idag har jag ridit två pass för Olil. Mycket intressant och humoristisk kvinna. Föll mig i smaken redan för fem år sedan, när jag red för henne. Nu blev känslan förankrad.

Hon tittade på oss ett tag och frågade vad jag tyckte vi hade för problem. För hon tyckte skritten, traven och tölten var fin. Nämnde mina hjärnspöken från två år tillbaka i tiden - höger galoppfattning på ovalbanan i finalerna. Japp, det fick vi jobba med och fick nya "verktyg" att stoppa i verktygslådan. Så nöjd.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"