Nytt grepp...

Bild från nätet, okänd källa.

Idag har jag testat något nytt, har varit till en kiropraktor. En kiropraktor som dessutom är ryttare, så hon förstår vad jag vill hålla på med på min fritid men inte kan just nu. Hon hittade mina ömmande ligament kring svanskotan och behandlade. En ny träff inom kort.

Förra veckan var jag till en ortoped och väntar nu på en ny MR, denna gång skall den utökas från ryggrad till bäcken och höftleder. Hela ryggraden fick jag röntgad sommaren 2013.

Lever på hoppet ett tag igen...

På hästfronten står det helt still just nu. Eftersom vi haft så "vårlikt" väder hela mars så valde jag att ta bort både sulor och två brodd vid senaste skoningen. Japp, detta medför att det inte har varit så lämpligt att motionera hästar den senaste veckan eftersom vi fått 20 cm blöt klabb snö. Hästarna har därmed fått "ännu mer vila" i sin "vila". Tragiskt men sånt är läget just nu. Riktigt slöseri med tre hästar i sina bästa år just nu. Mår dåligt ju mer jag tänker på det. Men dom lär inte dra på sig några förslitningsskador i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"