Kaffe i vårsolen

Jag längtar efter vårsol och takdropp, på mina lediga onsdagar. I tisdags var det en pangdag, jag satt på jobbet. Idag är en pangdag, jag sitter på jobbet. Igår var min lediga onsdag, var det pangdag då? Ja, på sätt och vis, det snöade och det var efterlängtat. Men på mina lediga onsdagar vill jag ställa en stol mot husväggen och njuta av sol och takdropp när jag smuttar på en kopp kaffe.
Men grattis till alla Norrlänningar, vilket fint sportlovsväder. Säger bara Wow!!!
Idag får Bruno sin tredje penicillin sprutan. Han är så snäll när jag sticker honom. Grym kille.
Jag måste ut och borsta av Spes lite päls. Hon ser grymt ovårdad ut just nu. Men hon är enorm på att fälla päls, tar nästan allt på en gång och fäller inte strå för strå utan tar ett område åt gången. Just nu får inte ägarna komma förbi ;)
Torsdag och gympa ikväll, det är ju mitt nya liv nu.
Thruma väntar på skor och fortsatt utbildning

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"