Skidor istället för ridning

I eftermiddag byter jag ridningen mot skidor. Skall ut i skidspåret och andvända lite andra muskler i kroppen. Fick förra vintern en ny "hobby". Var ute i skridspåret flera dagar i veckan. Kom bara på detta alladeles för sent på säsongen så jag han bara med några veckor. Nu tar jag tag i detta lite tidigare på säsongen.

Har en kollega vid namn Oscar Quicklund, han har bl a deltagit i ungdoms OS i längdskidåkning. Han skulle förra säsongen gå över till seniorklasserna och tävla mot Hellner, Northug mfl men fick tyvärr lägga tävlandet på hyllan pga sjukdom. I eftermiddag har jag förmånen att få lite instruktioner av honom i skidspåret. Vem som kommer att ångra sig mest får vi se lite senare...

Är lite väl oförberedd, har inte motionerat något alls denna höst, förutom ridningen då. Har heller inte åkt några skidor sedan mars förra vintern. Så kan helt klart kalla mig ringrostig. Ont i kroppen imorgon, ja helt säkert, men det är bara att bita ihop.

Stockholmare som jag är, så har jag fixat ny/topp utrustning. Måste ju vara snygg i spåret. Nä, skämtar lite men har dock hyrt utrustning för att ha riktigt goda förutsättningar inför mina övningar. Tar inte med mig mina egna skidor, pjäxor, stavar. Som sambon sa - Du kan inte komma med din utrustning när du ska få "hjälp" av ett proffs!

Kul ska det bli :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"