Vaccinationsdags



Den som kan läsa förstår ju vad jag har lyckats med eller ska jag säga misslyckats med.

Ja, jag har missat Stális vaccination. Måste börja om med grundvaccination.

Han var ensam av alla hästar att vara så här tidig. 

Hur gör ni? Tycker detta är ett stressmoment att komma ihåg. Tydligen hjälper inte post-it lappar. Inte heller att passen ligger framme året runt. 

Stackars häst, fullproppad med vaccin pga mig. Måste grundvaccienera på nytt om jag ska tävla på Wången i juni, då det är en nivå 2 tävling med SM kval. Inte för att jag tänker kvala till något SM, men benämningen på tävling kräver ny grundvaccination. Här hjälper inga extra 21 dagar.

Tid bokad till onsdag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"