Tävlingshelg



Vad kul det var att Gneisti åter ordnade tävling. Kul att träffa vänner och likasinnade. Surra och umgås.

Hade anmält mig till fyra grenar och var helt inställd på att detta skulle bli en trevlig träningshelg.


Igår var det V5 och T7 dvs en fyrgång och en tölt utan ökad tölt. Hade bra framridningar och Stáli kändes toppen. Tappade lite energi i traven, tror jag red fram lite för länge så orken brast lite när vi väl var inne på banan.


Idag blev det lite trubbel i fyrgången. Två hingstar på banan och i skitt momentet kom hingsten bakom oss ikapp oss. Han hördes långa vägar, gnägg och frust. Istället för att speakern skulle ha bett oss ta ut avstånd inför galopp så sa dom var så god visa galopp. Båda exploderade samtidigt, Jättetätt och det blev bara skit. Snabba beslut, jag bad Stáli om en blixtsnabb tvärnit och han gav mig den. Men vi fick avdrag av tre-fyra domare.


Vi gjorde debut i T1. Känslan var inte lika fin som poängen. Kändes som om jag red med ett spjut genom kroppen. 

Men poängen har över lag varit fina och jämna hela helgen.

Fick även en anledning att börja rida 1-grenar framöver. Måste bara träna mer inför det.


Fantastisk häst jag har. Jag behöver bara lära mig rida honom. Men bara denna helg har vi utvecklats. Fått nya mål och massor med ny energi att träna vidare.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"