Trevlig valborg


Sista dagen i april. Vilken konstig april och vilken konstig mars vi haft i år. Är glad för alla dagar som passerar och man fortfarande är frisk och alla vänner är friska från Corona. Är det fel att tänka att man skall hålla sig frisk eller ska man bli sjuk, vilket är bäst? Jag blir inte klok på all den information som vi bombas med, flockimmunitet mm.

Jag är så kluven kring all den information som når oss. promille av världens befolkning ha drabbats av Corona och pga det har vi stängt ner allt. 1 promille, är ju ingenting, men tänk all den ekonomi som vi förstört på köpet. Sedan har vi miljön, den mår toppen av all "lockdown". Allt detta känns för mig helt galet. Men vad vet jag...

Jag vet i allafall att det inte är kossornas fisar som gör att luften är renare i New York, att fiskarna åter syns i kanalerna i Italien och att vissa byar åter ser bergstoppar som dom inte sett på 50 år.

Det går heller ingen nöd på oss. Känner mig bortskämd, som får gå igenom detta så "enkelt" (vågar knappt skriva det för då bryter helvetet loss). Jobbar på som vanligt, behöver inte isolera mig, bara hålla avstånd och inte umgås i stora grupper. Följa rekommendationerna det är det man kan göra.

Men ikväll blir det brasa, hemma på byn, om det inte blåser för mycket. Kallt så in i h..te. Det känns iallafall som vanligt.

Trevlig valborg!

Välkommen sköna maj, kom med lite värme, grönt gräs och härliga blommor.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"