Inge mer, tack!



Älskar vinter, men t o m jag börjar få nog. Senaste veckan har ”vintern” bara jävlats med mig.

I söndags när vi var på kurs i Valne, snöade det massor och blåste. Detta medförde att den snö som kom packades stenhårt. När jag kom hem från kursen skulle jag hämta rundbal till hästarna. Efter flera försök fick jag ge upp. Det gick inte att komma ner med traktorn. 

Fick börja nalla av vårens torrhö förråd tills jag i veckan fick hjälp av en granne med snökedjor på sin traktor. Men han gick också bet. Senare i veckan skulle jag få hjälp av en annan granne med en monstertruck. Han fick också ge upp. Där står nu dom sista rundbalarna och jag kommer inte åt dom. Så förbannad!



I natt kom då all snö ner från stalltaket. Jo, vi var förberedda, i tanken, men inte i handling. Så denna dag har jag suttit i traktor och flyttat snö. Finns ju roligare saker att göra på sin fritid. Problemet är att det börjar bli trångt på gårdsplan. Inget svängrum kvar för traktorn. Gården är helt enkelt för liten.

Har ett tak till som ska lätta på sitt snötäcke och den snön kommer hamna mitt på vägen där vi gåt till och från stonas hage. Så det blir mer skottning...

Han med att rida idag och vet ni vad, det snöar!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"