Borta bra men hemma bäst


Varit iväg på en tripp till Stockholm, träffat mina trevliga kollegor på Agria och varit på en tripp till Åland/Eckerö.

Men bäst av allt är ändå att komma hem. Även om det bara är en massa jobb när man kommer hem, så är det ändå väldigt skönt.

Ikväll har jag massor med skottning att göra, behöver komma åt en ny rundbal. Dom är dränkta av snö. Vägen till balarna skall vi inte prata om. Jag har skottat och kört fast så många gånger i vinter, så jag tappat räkningen.

Jag vet vad jag gör ikväll och aldrig mer skall vi ställa dom så långt ifrån gården som dom stod denna vinter. Klantigt! Men vem kunde ana att vi skulle få så här mycket snö.

Helst av allt skulle jag vilja rida ikväll, är så sugen, men prio ett blir hästfoder!

Hästfoder är en jobbig fråga för många denna vinter. Det var en dålig sommar förra sommaren och nu börjar det sina i alla förråd. Jag sålde av alla extra rundbalar som jag hade. När jag såg efterlysningar från folk. Vi har rundbalar kvar så vi klarar oss så länge som det är kallt. Men sedan har även vi problem dvs med torrhö, för våren och sommaren.

Bor du i närheten av oss och har torrhö, på småbal, hör gärna av dig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"