Släde på julafton

Ómur drar stötting

Ómur är inkörd för många år sedan. Körningen hamnade dock på hyllan, av olika anledningar. En var att han hade svårt att stå still när man spände för vagnen. Det blir då besvärligt att koppla på ensam och risken för skador/olyckor blir för stor. Eftersom jag alltid var ensam i stallet och vid hantering så slutade jag med körningen och fokuserade på ridningen. 

Efter att vi sålde Gigja, har jag saknat körningen, speciellt slädturerna. Så nu har jag tagit tag i detta igen. Målet är släde på julafton. Men i första hand skyndar vi långsamt för att jobba bort vårt lilla problem. Idag draglinor och en liten stötting. 

Å vet ni vad, jag satt på och fick åka en liten bit.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Mobila vindskydd

"Lotagen-träsket"