Kastali från Västeråsen


Idag har jag haft den stora äran att få provrida den fina hingsten Kastali. Han är far till vår 2-åriga hingst Stáli från Jemthagen, därför känns detta extra roligt. En föraning om vad som komma skall av kombinationen Meyla och Kastali.


Kastali är en otroligt snäll hingst som njöt av att bli ompysslad. Han var rejält spånig, så vi fick en god stund på oss.


Han är den "största" Islandshäst jag ridit. Tror han är 148 cm. Känns tydligt att det är större än mina 143-145 cm. Gillar också hästar som har en hals, en stolt häst framför mig. En underbar känsla.

Tölten var ungefär som väntat. Provade tom att rida "lite T2" lite på lös tygel. Utan någon värre uppvärmning eller samling fortsatte han bara att ticka på. Kul!

Provade lite galopp, wow, bärig och reglerbar. En sån galopp som man kan sitta och rida/jobba med, allas dröm.

Bad om trav och fick en makalöst häftig trav. Här kunde jag inte hålla inne "Tjohoo-tjutet".

En mycket snäll och välutbildad herre!

Tack Gudni och Lena, på Västeråsen, för förtroendet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"