Gott nytt år!

2016 var ett riktigt skitår samtidigt som det var ett bra år. Meylas hemska fölning är det värsta jag varit med om. Samtidigt är jag så glad att vi fick behålla Meyla, efter allt elände. Tänker ofta på det svarta stofölet, efter Meyla och Divar, som vi aldrig fick lära känna. Så länge hade jag längtat efter ett föl efter Divar, faktiskt flera år, att det dessutom var ett stoföl var ju bonus. Men icke.

Det var även i augusti 2016 som jag åter började rida. Tack vare Stübbens nya sadel Freedom. Jag har fortfarande ont i min svanskota när jag sitter men ingenting när jag rider. Helt otroligt.

2017 ser vi fram emot våra tre 5-åringar, Júlia, Júni och Birk. Alla är inridna men det är under 2017 deras utveckling som ridhästar skall ske. Júlia åker den 8 januari till Gummi på Valne gård.

Hoppas ni får en lugn kväll för era hästar ikväll.

Här hos oss har det varit helt raketfritt dom senaste åren. Helt perfekt för både hästar och hundar.

Just nu vräker snön ner och det stormar. Inget mysigt väder idag. Får se om det blir någon sista ridtur i år eller om jag ägnar hela dagen åt matförberedelser och ett långt nyårsbad.

Ett riktigt gott nytt hästår!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"