GO 2016


Oj vilken helg, goda vänner, underbar häst och strålande väder.

Kunde väl aldrig drömma om en så bra tävlingshelg efter mitt långa riduppehåll. Men tack vare att Sara har haft Ómur så kunde både 3-dagars och GO genomföras med en häst i toppform.

Foto Emma Folkesson

Hade anmält mig i fyra grenar. Planen var inte att genomföra alla grenar men nu blev det så ändå. Såg det som ett ypperligt träningstillfälle.

Femgångs uttagningen gick bra, red uttagningen på vårt personbästa. Var lite splittrad då Ómur var i värsta fällningsfasen. Orken tröt lite men kanske ändå till vår fördel. Han blev lite lugnare i både skritten och traven. I femgången fick vi tre jättebra passlängor. Det finns mer att jobba på men vi är på en bra nivå tillsammans.

Stilpassen är jag också höjd med. Början på första heatet var bra och andra heatet var bra hela vägen förutom ett galopp språng för mycket vid starten. Det blir finslipning till nästa säsong. Det blev en 2 placering, trots missarna.

Speedpassen var jätterolig. En liten fumlighet av mig i andra heatet men vi vann ändå. Träning ger färdighet.

 I Tölt grenen kom vi till final, fick en grön rosett och tog beslutet att det ska vi inte hålla på med något mer. En gren som inte passar oss två. Tillåt mig tölt i valfritt tempo i skogen framöver. Det är kul men inte tävlingsgrenen tölt.

Femgångsfinalen var jätterolig att rida. Fick en 8 för skritt. Häftigt! Tölten där var helt ok, fick ju rida i ett mellantempo som passar oss. Traven gick ok. Skritten kanon. Alla pass läggningar är jag mycket nöjd med. Personbästa igen och seger!

Galopp - vi måste jobba på galoppen. Det är vår svaghet utan tvekan.

Hade femgångskombination utdelats, utan att ha räknat, så tror jag att jag skulle ha legat bra till.

Foto Wilma Engelin 

Tack till alla duktiga fotografer. Glad i alla fina bilder jag fått.

Tack till alla arrangörer för i år.

Å vädergudarna var med oss idag. Underbar höstdag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"