Äntligen december



För en julälskare är det ÄNTLIGEN DECEMBER!

SvinNovember är passé, tänk vad lätt det gick i år. Tack vare snön så har november känts helt ok. Sedan har det ändå varit en trist månad, började med en förkylning, som övergick till en stukad fot, och avslutade nu med en förkylning. Men imorgon ska jag börja med träningen igen och nu får inget stoppa mig.

Lugnet har lagt sig i valackhagen. Bruno kom hem i lördags kväll. Jag skodde av honom och sedan fick han stå inne resten av dagen. På söndag morgon släppte jag ut dom i hagen ihop med sina gamla kompisar. Vilket skrikande, som sura märrar. Men nu har det börjat ge sig och det är lugnt igen.

Tänk att jag står med 4 valacker på stall. Det var väldigt länge sedan dvs aldrig 4 stycken. Har inte haft en ridvalack sedan Rodi och det är 2003 eller något liknande. Stallet har i flera år varit fullt med ston och sedan kom Ómur, som fyllde ut i stoflocken. Men nu är det fullt med valacker helt plötsligt. Men märker inte så stor skillnad, faktiskt. Vår ras är harmonisk.

Är det någon som vill köpa valacker så finns det här hos mig, i olika åldrar och med olika utbildningsnivå. Även väldigt olika prisnivå och stor variation på användningsområden.

Härlig december önskar jag er alla, årets bästa månad, pöss på er!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"