Hösten är fin

Òmur och jag ute i skogen

God morgon!
När det inte regnar är hösten väldigt fin. Tömkörde Ómur i skogen igår och njöt av alla färger och den klara luften. I morse låg dimman i dalen och vi hade klart här uppe i byn. Så vackert. Varje gång önskar jag att jag vore morgonpigg och tog mig tid att gå ner till gränsen. Vilka bilder det skulle bli. Men det kommer aldrig hända denna morgontrötta människa.
 
Hårfager Birk från Jemthagen

En halvtimme extra är guld värt. Min arbetsgivare har kortat vår arbetstid från 17 till 16:30, utan löneavdrag. Det är stor lycka. En ynka halvtimme men underbart. På sommaren jobbar vi till 16, 15 maj-15 sep. Det har varit drygt att börja med vintertid till 17. Men nu känns det helt ok med 16:30. En halvtimme är ju ingenting och ändå så mycket.

Tror egentligen att chefen ville korta dagarna till 16 året runt men vågade väl inte ta allt på en gång. Bra med chefer som också gillar fritid.


Denna vackra solros blommar just nu på min dyngstack. Förgyller helt klart mockningen. 

Snart mot Mallis...

Kommentarer

Roligt med chefer som vågar fatta beslut och som vågar visa vägen. Klart att man blir piggare av att få en halvtimme. Det finns inte en människa som orkar vara effektiv åtta timmar i sträck.

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"