Drömmen om den perfekta gården



En hästgård i Alsen är just nu till salu.

Utsikten från gård är Alsensjön, Åreskutan och Oviksfjällen, allt från samma veranda. Magiskt. Vilken dröm, alla årstider är denna dalgång den vackraste i hela Jämtland.

En kilometer från Wången med ridhus, ovalbana mm.

Jag drömmer om en gård med egen mark, arrenderar all mark idag. Skulle bygga fasta vindskydd, hagar med trästaket och draget vatten även för vintern. Allt för att underlätta hästhållningen.

Den här gården har verkligen utsikten jag drömt om. Tänk er en Amerika-veranda med gungstol och blicka ut över Alsensjön...

Bete och ängsmark, 9 hk, det är dock i underkant, skulle ha kunnat vara lite mer, bara några hektar till så hade det varit perfekt. På denna gård skulle jag inte kunna fortsätta med hingst- och stobete som vi gjort hittills varje sommar. Kanske skönt, då är man inte lika bunden som idag. Men skulle sakna dom små liven.

Sedan är det detta med att börja om. Fanns ju inget snyggt, charmigt eller bra i varken huset eller stallet som jag skulle vilja behålla. Allt skulle behöva göras om. Pust och stön vilket jobb. Jag är nog för gammal och för fattig för det projektet.

10 hk skog, hur mycket får man för det till renovering?

Kolla in själva: http://www.maklarhuset.se/till-salu/gard/alsen-alsen-aberg_230-569052?referrer=blocket#

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"