Avelschampionat

Avelsstiftelsen har bjudit in till Avelschampionatet 2014 på Wången. I samband med SM.

Alla hästar som är visade med en totalpoäng över 7,95 får vara med, i 5 års klassen över 7,85 och i fyraårsklassen 7,75. Som jag tidigare skrev var det 7 st som kvalade från Wångens visning häromdagen. Totalt kommer 20 hästar att visas.

De är gratis att visa sin häst på avelschampionatet.

Så ikväll är det dags, strax sätter jag mig i sekretariatet och knappar poäng för några av årets finaste avelshästar. Även imorgon, på lunchen, då är det öppen bedömning. Prisutdelning på söndag.

Visningen kommer att ta över 3 timmar så det är bara att slita på och glömma allt skoj som sker i festlokalen här på Wången.

Jag roar mig på detta vis istället.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"