Äntligen har kylan kommit


Hästar och träd är rimfrostiga, vackert. Marken är hård, det är äntligen slut på leran. Nu kan man fodra upp ordentligt. Jag tycker att den svåraste tiden att fodra hästar är på hösten, när det forfarande finns bete, men man vet att i det betet finns inte mycket till näring. Men hästarna blir otroligt feta pga mängden dom stoppar i sig.


Nu får gärna snön komma inom någon vecka, längtar så mycket efter det fina ridunderlaget som snön erbjuder här hos oss.

Hästarna har nu vilat i ca 8 veckor och det är dags att börja starta igång både dom och mig själv lite smått. Ska bli superkul! Har hört ryktas om att duktiga instruktörer kommer hit till feb-april. Så nu har jag som mål att ha hästarna igång till dom kurserna. Kanske vintertölterna också. Vem vet vad jag vågar slå till med framöver.




Ómur ska till Gummi i februari, så honom ska jag få i form tills dess. Där blir han kvar till maj då vi planerar att visa honom på Romme den 15 maj.

Älskar vintern - den bästa tiden har vi nu framför oss!

Bilderna är tagna imorse i stonas hage.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd