Varmt för årstiden



Hösten känns lång och varm. Vi har haft några kyliga nätter men inte många. Fjälltopparna är vita. Men det känns väldigt varmt denna höst.

Hagarna sliter ont, speciellt vid ingång/utgång, vid vattenbaljor och där hästarna ofta står.

På grund av det varma vädret, blir hästarna väldigt svettiga vid ridning vilket medför mycket rullning. Åtminstone jag har en väldigt lerig häst varje dag.

I helgen har vi lagat det som varit trasigt i staketen. En genomgång inför vintern. Känns skönt när det är gjort.

Höstvila fick mina hästar förr i tiden och jag förstår varför. Nu när vi ställt om klockan så är det mörkt när jag kommer hem från jobbet. Hästen är lerig och jag har verkligen inget ridsug. Tittar jag på 10-dygns prognosen så ser det dystert ut. 

Men har en kurs i slutet av november som jag ser fram emot. Så det är bara att hålla igång hästen/hästarna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"