3-dagars


 Nu är det nära till årets höjdpunkt - 3-dagars på Wången. En kurs som man längtar till i ett helt år.

I år är det dessutom 20-års jubileéum. Jag tror att jag varit med 19 år av 20. Jag var inte med det året Heimir Gunnarsson gästade som instruktör. Men det året var jag med från läktaren. Vet inte varför jag inte var med men troligtvis hade jag ingen ridhäst just då eller så var det då jag hade som mest ont i svanskotan.

Ett år var jag med från "marken" dvs jag och Ómur var med på kursen men vi markarbetade, det var också pga av min svanskota. Men det blev en väldigt givande kurs det också.

I år tar jag med mig Stáli för 3:e året i rad. När man räknar i kursårs så har jag ju ridit honom väldigt länge. Men däremellan har han ju varit på visningsträning hos Gummi. Så räknar man månader så är det inte lika länge.

I år är han stark och vi har tränat mycket kondition i sommar. Så i år känns det skönt att gå på kurs. Längtar väldigt. Men längtar inte bara till kursandet, längtar lika mycket till teorin, clinics, umgänget osv.

Ska bli superkul. På fredag kör vi igång :) 

Instruktörer i år är Gudmundur Einarsson, Helen Blom och Erik Andersen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Råd efter kastrering av hingst