Kurs idag


Årets sista kurs/träning för Gummi idag. Mitt mål med hösten var att lära känna min unghäst Stáli och hålla igång honom. Utvecklingskurvan för Stáli har inte gått uppåt under hösten, men jag har i allafall njutit av honom. Jag har suttit kvar, även om jag många gånger har varit flera meter utanför sadeln. Det är en fantastisk individ. Han kan gå hur långt som helst med rätt ryttare och det är en ära att få sitta på en sådan häst ibland. Även om det är för mycket häst för mig. Jag njöt av hans mor, Meyla, och jag har njutit av honom. Hur ont det än gör att säga det, så är det inte rätt häst för mig.

Nästa kurs, 18-19 januari, stannar han hos Gummi för vårträning. Vad som händer sedan är ganska oklart, just nu.

Livet gör sina egna vägval, oftast och vilka dom blir i vår, väntar vi och ser...

Idag efter kursen for vi och hämtade hö. Fyllde på förrådet. Sedan tog vi en ”after höj”.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"