Träning i helgen

Stáli med morgonpyjamas

I helgen var det åter träningshelg på Valne gård. Med mig hade jag Stáli. Tränat har jag sedan sist men HALLÅÅ jag jobbar ju i dvala. Jag tror att jag tränar på hemmaplan, men jag går ju omkring och smålallar. Ajaj, måste ta tag i mig själv. Jag var dyngsur av svett efter mina pass för Gummi. Varken jag eller hästen verkar vara i toppform. Men skyller på att det är lite lugnare så här på hösten. Inte hela världen om inte hästarna går fullt ut. Men snart är det dags att ta tag i detta lallande...

Vi tränar i alla fall på vår överlinje just nu, att länga. Med längd och stärkt överlinje kommer sedan så mycket annat av bara farten.


Härligt med varmt fikarum/läktarplats i ridhuset. Som vanligt trevligt sällskap, god mat och superfika. Man mår gott när man är på Valne gård.


Läktare med utsikt

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"