Däckad


Influensa från HELL, stoppa den i dörren!

Däckad, golvad, död, kärt barn har många namn. Men fy, har legat i en vecka, helt galet. Är fortfarande inte fräsch men "var tvungen" att gå på jobbet idag. Ingen tackar mig, jag vet, jag är inte oersättlig, det vet jag också. Men just nu är det ingen som gör mitt jobb när jag är borta. Så tyvärr...

Hästarna har fått en vilovecka, men skall lite smått komma igång under denna vecka igen. Hoppas jag! Lika gäller med mig. Men som jag känner mig i skallen och bihålorna just nu, så vilar jag lite till från min egen träning.

Som djurmänniska är det lite annorlunda att vara sjuk. Djuren skall ha mat, oavsett hur sjuk ägaren är, dom skall ha vatten, dom vill ut och in, dom vill uträtta sina behov. Det är bara att gilla läget. Världen stannar inte för att vi människor är sjuka. Det är bara att fixa. Ibland skulle jag vilja se hur en icke-djurmänniska skulle bete sig i vår situation.

I helgen blir det kursdag hos Gummi. Vi har vilat oss i form, haha.

I slutet av veckan, torsdag, händer det något häftigt i Östersund. ÖFK möter Arsenal (i fotboll), STORT och jag har biljetter.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"