Onödig resa?!

Idag har jag varit ner till Stockholm, Spine center. Två besök, sjukgymnast på morgonen och senare en kirurg.

Sjukgymnasten, som alla tidigare sjukgymnaster,  som ett frågetecken. Jag är mjuk och rörlig, har inga smärtor, när dom böjer och bänder, förutom vid tryck runt svanskotan. Dom förstår inte vart smärtan kommer ifrån eller varför smärtan inte ger sig. 

Ännu mer bålstabilitet, var hennes tips.

Kirurgen konstaterade att mina röntgen bilder inte visar på någon förklaring till smärtan vid svanskotan.

Han skrev ut antiinflammatoriskt. Jahapp, en omgång till, en lång kur nu över sommaren. Kul för magen.

Ev prova kortison och/eller akupunktur högre upp dvs i höftleder. Har ju tidigare fått kortison kring svanskotan.

Intensiv sjukgymnastik i Stockholm, var ett förslag, under tre veckor dvs lämna gård, hästar och hem för en period. Skulle dock säkert kunna jobba från vårt kontor i Stockholm och bo hos min mamma, men i övrigt, hur lätt är detta att fixa. Har ju redan dåligt samvete för att hästarna rids och tränas för dåligt.

Känner mig inte så värst mycket klokare nu än innan.

Nu på väg hem. Hunnit njuta lite av en skön varm dag i Stockholm med prommis var stans, shopping, lunch på uteservering och fika. Fikade på ett mysigt ställe vid Karlaplan, ner i källaren och ut på en innergård. Härligt, gamla minnen, så bodde jag en sommar med en tjejkompis.

Kommentarer

Elin sa…
Nej, vad tråkigt för dig! Ge inte upp!

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd