Löste licens



Tog och löste licens, tävlingslicens för 2023. Varför, tycker ju inte att det är roligt att tävla?! Tycker om att träna, prestationslöst. Kan träna hur mycket som helst. Men tävla…

Älskade att tävla, när jag red hoppning. Där rev man eller red fel väg. Det var tydligt. Men den här bedömningssporten gör mig bara frustrerad. Om alla ändå kom in som 10:or men nej, vi kommer in som nollor och ska kämpa oss uppåt. Ni hör ju, helt omöjligt. Dessutom är det inte datorer som bedömer utan människor, som alla tycker olika. Även om dom har en domarhandledning så går den mänskliga faktorn in.

Men försöker ändå peppa mig för att skapa nån typ av mål och morot.

Tittade igenom tävlingsterminen. Finns en tävling i närheten, Wången, i maj. En annan i Timrå i början av juni. Dessa borde jag ju åka på. Hur i hela friden ska jag få sug till detta? Det blir dessutom bara värre och värre för varje år…

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"