Våra hästar



Vår dam Hraffa blir i år 20 år. Tänk vad tiden går fort, vi köpte henne "nyss" och hon var då 8 år. Jag hade henne först som ridhäst/kurs och tävling. Sedan avelsbedömdes hon innan hon sattes in i aveln. Fantastisk liten häst.
 


Ómur blir 10 år i år. Honom köpte vi som föl när han stod hos sin mamma på Island. Min tävlingshäst idag.
 


Meyla, Hraffas första föl född 2005. Hon blir också 10 år i år. Vart tar tiden vägen. Vilken häst och vilken glädje hon givit oss. Fick 2014 sitt första föl. 


Rakel blir 9 år i år. Så rolig ridhäst, ger så mycket glädje när man umgås och rider med henne. Hon är stallets energikick.


Már blir 7 i år. I mina ögon är han fortfarande en unghäst. Haha, han borde ha kommit så mycket längre än han gjort. Just nu är det mycket tömkörning och longering pga min onda svanskota. 


Thruma blir 5 år i år. Stora tjejen som vilar just nu efter höstens inridning. Men snart dags för nästa inskolningsperiod. 


Bruno blir 4 år i år och ska vilken dag som helst kastreras. Sedan väntar inridning.
 


Júni blir 3 i år. Han charmar mig varje dag.
 


Birk blir också 3 år i år.
 
 

Julia blir även hon 3 år i år. En helsyster till Meyla som lyser med sin skönhet. 


Stáli, blir stora killen som fyller 1 år i år och ska snart säras från sin mor Meyla. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"