Vädergudar :(



Jag och vädergudarna har inte samma syn på vad det ska vara för väder i samband med en kastration. Ursäkta, men hela mitt liv kretsar runt detta just nu. Vill få såren att läka utan infektioner. Samtidigt som dom ska vara öppna "så länge som möjligt", eller rättare sagt det skall läka igen inifrån.

Jag vill ha snö, gärna nysnö, varje dag och kallt. Minst två veckor till. Inte som det är nu, slask, + grader, töväder och isbana på kvällar och mornar.

Jag kan inte motionera en barfota häst just nu. Han blir ju som bambi på hal is. Det är snorhalt överallt där det är plogat och där det inte är plogat är det meter vis med snö så vi drunknar. Jag tänker heller inte sko för att kunna motionera honom i några dagar framöver, alldeles för dyrt, för det.

Bjuder på en bild på den nykastrerade som föl, hans fösta dag i maj 2008. Han var så söt när han föddes så jag fällde en tår. Fast det gör jag ju alltid när det kommer en frisk fölunge till världen. Den våren var svinkall, med dåligt väder, men den morgonen sken solen från en klarblå himmel, dock fortfarande kallt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"