Bajs och lite annat



Mellan alla kurser så pågår vanliga hästsysslor på gården. 

5 hagar ska mockas, 2 är klara. Egentligen är det tre vinterhagar som mockas. Men två vår/hösthagar hans inte med i höstas så dom fick vi börja med nu. Så nu är dom klara och så fort vi fått svar på träckprov och ev avmaskat så kan hästarna få gå i dessa två hagar.

Träckprov gjordes i söndags och gick med posten igår.

Dom tre vinterhagarna mockas alla tre parallellt, får se vilken som blir klar först?

Har ni något system? Jag kör rutor, i mitt huvud. Måste ha små mål. Tittar jag på helheten så blir jag galen.

Så snart mockningen är klar måste jag börja sätta upp stängslet till sommarhagarna. Ska börja med stonas, då tre redan går här. Skulle vilja byta hage på dom så snart som möjligt.

Sedan ska jag vaccinera Stáli den 11:e. Har ju missat hans vaccination. Så fick börja om med en ny grundvaccination. 

Missar därmed Gneisti tävling den 14-15 maj. En GK som hade varit jättetrevlig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"