Slut för i år



Jaa, vad säger man?! Årets 3-tredagars är slut. Jag är slut men mätt på ny kunskap, ny information, massor med skratt och ny energi.

Det var ju 20-års jubileum och det var jippo. Bilderna talar sitt tydliga språk. Personerna är inte tillfrågade. Men dom är underbara och dom bjuder på sig själva.


Alla mina lektioner var topp i år. Övningar som gav mig massor. Jag ska hedanefter använda mig av travbommar ”oftare”, jag ska rida mer på 8-volten, vara noggrannare med halterna och träna ännu mer på övergångar. Så i vinter har jag att göra…


Igår red jag för Helen på förmiddagen och det var super. Fokuserade på min sits och påverkan på hästen med att flytta min egen överkropp lite. Effektivt på Stáli, som blev så mycket mer nöjd med sin ryttare. 

På eftermiddagen bytte jag ett pass, så jag fick rida program för Erik på ovalen. Wow, vad det gick och fick massor med små tips.



Som vanligt längtar man redan till nästa år…


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"