Lägesrapport...


Förra veckan var jag till Valne gård och kollade in vår Stáli från Jemthagen. Träningen har gått fint och han har blivit både starkare, flottare och snyggare. Han är redo för visning i juni. Det är bara finslipning kvar och att hålla humör och fräscheten på topp.


Han kommer i år att visas i klassen 6-åriga hingstar och det ser väldigt lovande ut.


Snacka om att jag två gånger nått långt över mitt avelsmål. Både Meyla och Stáli är hästar som jag aldrig kunnat hoppas på att få, tack vare att jag köpte lilla stoet Hrafndís från Island. Hon var en ettrig liten "symaskin", vem kunde tro att det fanns sånna fina hästar i hennes gener. Inget i hennes gångarter gav någon indikation på att avkommorna skulle få så fina, stora och flotta gångarter. Men det fanns ju en far med i leken också :)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"