God fortsättning!

Hoppas nyårsnatten gick lugnt till för era hästar och andra djur. Här var det helt tyst vid 12-slaget, så skönt. Kunde i lugn och ro skåla in det nya året med mina grannar.

Nytt år! Vad har ni för planer? Motion, familj, arbete, bostad, hästarna...

Själv ska jag fortsätta träna, viktigt med den egna formen även för bättre ridning. Målet är åter 100 pass innan midsommar. Det blir tufft, har räknat på 4 pass i veckan och då finns inga luckor för sjukdom eller skador. Vårterminen är kort denna gång. I höstas var också målet 100 pass, mellan midsommar och jul. Det blev 95 pass innan jul och 99 innan nyår. Nådde inte målet men är nöjd ändå. Har haft en jämn träningshöst utan skador eller sjukdom. Anledningen till att jag inte nådde mitt mål var att jag fick avstå måndagsträningarna under nov-dec och detta fanns inte med i beräkningen från början. Det blir inte alltid som man planerat. Men det är bara att planera om och inte ge upp.

Tredagarskursen i augusti har jag redan anmält mig till. Den blir med Olil, Atli och Gummi. Har länge sagt att jag under året skulle vilja få till en röd tråd med dessa instruktörer. Kanske blir det så i år. Har redan anmält mig till en kurs med Olil, redan i januari, och en kurs för Gummi i februari. Sedan får jag hoppas finna en kurs med Atli innan eller efter tredagars. Vore toppen!

Någon tävling måste jag hitta som mål eller morot. Kraftur arrangerar en tävling 12 mars, vilket krockar med Gävles tävling och en cup uppe i Umeåtrakten. Gneisti arrangerar en tävling 27-28 maj vilken krockar med Borlänges tävling. Trist med krockar när vi har så få tävlingar här uppe.

Inga föl väntas i år. Då vi inte har något avelssto längre. Men eventuellt får vi ändå vara med om någon fölning, då fina Polly från Valne går här och är dräktig. Vi får helt enkelt se vad sommaren har i beredskap.

VM år är det och planen är att åka på VM i Holland. Inget bokat men börjar bli dags att boka snart. Förutom det blir det solsemester, med sambon, och en tripp till London, med tjejkompisar, i år.

Vi ser fram emot att se Meyla och Gummi på tävlingsbanorna i år.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"