Stallat in två 3-åringar

Ikväll har jag stallat in två 3-åriga fuxkillar. Nu ska dom få torka över natten. Så jag kan borsta av dom det värsta imorgon.

Lite mat och rena, står det i instruktionen jag fått. Rena skall dom vara inför morgondagens veterinärbesök. Hur lätt är det med unghingstar som går på lösdrift. Åtminstone mina är skitiga från hovar till öron.

Ser inte fram emot varken lastning, transport eller kastration. Vädrets makter är aldrig med mig när det gäller kastration. Det skall vara fruset och rent i backen. Jag taimar alltid det bästa av regnperioder. Garanterat infektioner.

Eftersom den ena är klapphingst så väljer jag att ta in båda på klinik. För att ge varandra sällskap.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"