Startlistan


Startlista A-flokk

Det blir en lång väntan idag, sista klassen innan lunch. Hoppas inte denna dag ger likadana förseningar som igår, annars lär domarna vara sura och tvära när det blir min tur. Men det lär inte bli pisspaus innan mig iallafall.

Har bestämt gångartsföljden och hoppas kunna hålla mig till planen, mellantempo tölt, trav med ökning, skritt, galopp med ökning och förhoppningsvis får jag till en lösgjord fin tölt efter den galoppen. Kan hända att det blir stress och passtaktigt och då har jag möjlighet att sakta av och utnyttja mitt varvbyte. Sedan ska jag ut på rakspåret utanför ovalen och visa pass.

Tjohopp det här blir nytt och spännande. Har tur att jag hinner titta på mer än halva startgruppen innan jag behöver värma upp.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"