Ny dag nya möjligheter



God morgon! Igår var en häftig dag, fullt ös. Pusta ut fick jag göra dom stunder jag satt i bilen och körde.

Började dagen med dom vanliga morgonbestyren i stallet, fodra 10 hästar, fylla på vatten, släppa ut några och mocka.

Packade in Gigja i transporten för färd till kliniken. Där var det försenat så det var bara att vänta. Man träffar alltid någon man känner så fördrev tiden med lite hästsnack. Gamla tanten gick inte igenom i böjprovet, markera lite runt om i kotorna. Går nu på 10 dagars kur med butta så åker vi in på återbesök om tre veckor. En liten rundsmörjning, det skulle även jag behöva. Nu står det i Gigjas pass att hon inte får gå till matproduktion, pga buttan, men inte mig emot. Dör hon hos oss ska hon få en fin plats bredvid några andra godingar här hemma. Där jag ofta rider förbi och får mig en tillbakablick till goda fina minnen med gamla trotjänare.

Skyndade hem, lastade ur, lunchfodrade, kopplade loss finkan. Han med ett kokt ägg till lunch själv.

På grund av förseningen på kliniken blev jag själv försenad till ett försäkringsbesök på en ridskola. Men hade förvarnat så det var lugnt. Besiktning av några hästar och sedan färd hem.

Fylla på vatten, fodra tidig middag. På med datorn, regga försäkring, medan O'mur och dom andra äter. Middag för mig en kasslerskiva.

Koppla på transporten, lasta O'mur och färd till ridhuset. Njutning att rida inomhus, helt ensam i 60x30 ridhus. 

Hemåt, fodra kraft, förbereda hö för morgondagen.

Soffan med en kopp te innan det var dags att nattfodra och vattna.

Var det någon som sa att jag hade en ledig dag?!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"