I behov av böjda spår



Är så glad att kurshelgen i februari närmar sig. Ser fram emot den. Känns att den behövs. Är i behov av lite voltarbete. Vår ridplan är inte plogad så det blir bara ridning på rakt spår på skogsbilvägarna.

Har haft problem med töltövergångarna på O'mur den senaste veckan. Igår kväll när jag red var jag så frustrerad så jag bad en bön till "Gud=Gummi" om hjälp. Han måste ha hört mig, ända till Thailand, för idag bara flöt det på utan problem.

Det kan ju inte hänga på ett hål kortare läder. Har haft ett hål längre sedan förra helgen när någon annan red i sadeln. Men idag kortade jag upp lädrena igen. Kan sitsen påverka så mycket?!

Jag kommer aldrig lära mig att rida...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"