Jag får börja rida igen...

Jag har nu fått ok till att prova rida igen, på prov fram till nästa besök hos naprapaten om tre veckor. Ett pass om dagen. Vid smärta, SLUTA!!! Men det ställs massor med villkor också. Höj- och sänkbart bord på jobbet, skall stå mycket, massor med övningar att göra dagligen, ny stol på jobbet, en "siliconkudde" att sitta på. Helst ska jag rida barbacka men en siliconpadd i sadeln kan vara ett alternativ.

Helt klart tror "alla mina" sjukgymnaster att sadlar är stenhårda. Tycker inte att min sadel är det men jag nappar på alternativen. Avstår manskapssadeln ;)

Har redan beställt sitkudden nedan. Padden ovan avvaktar jag med, den var ganska dyr och kändes därför lite onödig om det bara är för en kort tid. Är det någon som har en sådan och kan tänka sig att hyra/låna ut den?

Annars tror jag det blir barbackagjorden och den bomlösa Topreiter sadeln som jag har. Testar i allafall!

Tänkte nästan slänga mig runt halsen på sjukgymnasten, när han sa att jag fick rida igen. Det var som ljuv musik, stor glädje.

Kommentarer

Härligt! Hoppas det går fint att rida nu. :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"