Playan efter morgonridtur



Idag blev det en ridtur tidigt på morgonen. Det lovades mycket värme så det var bäst att passa på. Ómur bjöd på en fin tur, där två polletter trillade ner från den senaste kursen för Gummi. Härligt att få till något man tragglar med. Det roligaste av allt var att polletterna trillade ner hos mig och inte hos hästen och då gör ju hästen exakt det jag förväntar mig av den. Kul kul, imorgon blir det nog ridning ännu tidigare, för det har utlovats ännu mer värme. Jag klagar inte, jag njuter.


Resten av dagen tillbringades på playan. Himlen var blåare än blå. Det är juvligt att få vara ledig dessa dagar och kunna svalka sig i älven. Planen var att åka till havet, men sambon är sjukling.

Nästa vecka sitter vi på VM läktaren. Idag har tempen varit uppe i 36 grader i Berlin. Hur var det nu, valde jag läktare utan tak??? Ja, ja det är ju därför jag pressar nu för att få en bränna som förbereder mig för Berlin solen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"