Älskade onsdag

Meyla och jag på lång skritt tur i skogen

Mina lediga onsdagar är räddningen just nu. Att få rida i dagsljus och göra sådant som är helt omöjligt mörka kvällar. Vilken energi jag får av att få vara hemma dessa dagar. Men jag är helt slut mot kvällen av tempot som jag håller.

Det är inte så jättekul ridning just nu, marken är stenhård, speciellt vägarna men även i skogen. Ridplanen likaså, isig och hård. Det blir mycket skitt och det väl bra, många små muskler som jobbar då. Men det kan också bli vansinnigt trist i längden.

Ridhus vore ju toppen eller ge oss snö, både för att det ska bli ljusare och mjukar underlag.

Nu är det fullt ös, julen närmar sig och tittade en sväng i kalendern och insåg att det blir skönt att dra i handbromsen på juldagen. Oj vad mycket aktiviteter det är nu framöver. Inte så mycket häst utan en massa annat kul.

På lördag blir det dock häst, ska på hästföretagarnas föreläsningsdag på Wången. Kul!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"