Längtar...


Slå mig inte, men jag längtar faktiskt till smällkalla vintern. Den här sommaren kan vi stryka ett sträck över, låt det bli vinter och så börjar vi på ny kula. Jag är less på att tvätta sår, lukta på var och massera svullnader. Jag vill sluta fundera och oroa mig. Jag vill ge hästarna höstvila, vänta in snön, fira jul och börja på nytt på ny säsong. En god och trevlig säsong att se fram emot, vill jag ha.

2012 blir en sommar som jag raderar ur mitt minne, error, den finns inte, den ska bara genomlidas.

Skitless, två dagar innan semestern. Semestern ska tillbringas hemma, har bunkrat upp med ännu mer gaslindor, Idomin, natriumklorid, bomull osv

I vinter är allt detta över!

Kommentarer

Unknown sa…
Håller med, du glömde bromsarna Som gör det näst intill olidligt att rida. Min häst är smällfet också. Längtar till pannlampan, overallen, iskalla tår och ridhuset. Sommaren är skit om man har häst. Ännu värre när solen knappt tittar fram. I går hade jag frostskador på min basilika. En hagelstorm gjorde det helt vitt på gräsmattan. Så kul att odla egna grönsaker, bättre att köpa färdigfruset...
*mutter*
Unknown sa…
Ja, jag håller med er. Jag längtar jag med - vi tar nya tag nästa sommar istället :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"