Morotsfrossa



Idag har jag bunkrat morötter. Det kommer en lastbil till Östersund lite då och då, ibland med två veckors mellanrum och ibland med fyra veckor.

När jag började köpa dessa säckar så kostade dom 60 kr säcken, 25 kg. Med tiden har dom gått upp till 80 kr säcken. Men det är det värt, morötterna är superfina.

Annonseras som fodermorötter, för dom är för stora och ibland två och trebenta, så dom passar inte i butikernas påsar till oss folk. Men är jag hungrig i stallet så mular jag nog i mig en morot eller två och dom är jättegoda.

Förr köpte jag alltid morötterna på travet, kl 16,30 på onsdagar. Men nu när jag är ledig kan jag istället åka till Lit kl 10.00, fortfarande onsdagar.

Nästa gång kommer han om fyra veckor. Sedan blir det ett långt uppehåll över jul och nyår.

Bjud hästarna på en morot :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"