ISLANDSTOPPEN 2007


Jag fick Tidningen Ridsport, nr 1 2008, i brevlådan idag. I den fann jag Islandstoppen 2007. Två "Jämtlänningar" fanns med på listan. Båda Islänningar men boende i Jämtland, så därav kallar jag dem just nu för Jämtlänningar. Kul med så duktiga ryttare/hästar här i Gneisti land.

Gudmundur "Gummi" Einarsson med Sproti toppada både Stilpass PP1 och Pass 250 m P1. Dom var även med på en 3:e plats i Speedpass 100 m P2.

Hjalti Gudmundsson med Reynir på en 2:a placering i Tölt T1.

Grattis till båda för fina prestationer. Inte för att jag tror att någon av dem läser här, men det hör ju till att gratulera.

Bilden ovan är tagen av mig på SM 2006 på Wången. Bilden föreställer Hjalti på Reynir.

Reynir är en 1:a klass hingst med fin stam och bedömning. Betäckte här i Jämtland sommaren 2007 och vad jag vet även sommaren 2008. En riktigt snygg hingst!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"